تحصیل در سوئد

سوئد یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویی در جهان است. کیفیت بالای سیستم آموزشی، اعطای بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی، اجازه کار بدون محدودیت در مدت تحصیل، دانش بالای زبان انگلیسی ساکنین و سهولت در برقراری ارتباط از دلایل اصلی انتخاب کشور سوئد برای تحصیل است.

این کشور در سال های متوالی در رتبه دوم در بین کشورها از نظر رفاه اجتماعی انتخاب شده است. بسیاری از شرکت های مهم و مشهور دنیا مانند Scania, Volvo, Eriksson و Ikea در سوئد قرار دارند. دانشگاه های سوئد بیش از ۵۰۰ رشته در دوره کارشناسی ارشد و ۲۰ رشته در دروه کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه میدهد.سیستم آموزشی به صورت دانشجو محور طراحی شده است. اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد کار آسانی نیست و به رزومه قوی احتیاج دارد. ۶۴ در صد از دانشجویان مقطع دکتری را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع دکتری در کشور سوئد رایگان است.

دوره ها ی زبان انگلیسی در کشور سوئد

مدت زمان این دوره ها بین ۶ ماه تا یک سال است. افرادی که دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی و یا کازشناسی ارشد می باشند شانس بیشتری برای اخذ ویزا دارند.

مزایای کورس های زبان دانشگاه ها ی سوئد

  • ویزای همراه از بدو ورود
  • امکان اخذ پذیرش با آیلتس ۶
  • امکان تبدیل اقامت به کاری یا سرمایه گذاری بعد از اتمام دوره
  • شهریه ارزانتر
  • امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد

شروط لازم برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی

مدت زمان تحصیل در دروه کارشناسی در کشور سوئد ۳ سال است. اکثر دوره ها و برنامه های تحصیلی علاوه بر شرایط عمومی ، شرایط ورود خاصی نیز دارند. به عنوان مثال ، یک دوره اقتصاد ممکن است به سطح بالاتری از ریاضیات دبیرستان متوسطه نیاز داشته باشد.

داشتن دانش زبان سوئدی در سطح متندی برای بعضی از رشته ها، دارا بودن مدرک دیپلم و همچنین گذرداندن دوره ها ی ریاضیات ۱a, 1b و ۱c یا معادل آن نیز ازدیگر الزامات برای شرکت در برنامه می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

یکی از مهم ترین ویژگی های تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئد دوره ها ی فوق لسیانس یک ساله می باشد. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع وجود دارد. ساختار برنامه های آموزشی کارشناسی ارشد از فرآیند بلونیا (Bologna Process) تبعیت می کند. برنامه ها از نظر دانشگاهی و تئوریک بسیار دقیق و با کیفیت هستند، در حالی که عناصر عملی قوی را در خود جای داده و تفکر انتقادی و خلاقانه را تشویق می کنند.  دانشگاه های سوئد به دلیل داشتن داشتن سطح بسیار بالا و کیفیت و استاندارد جهانی از بهترین دانشگاه های اروپایی و همچنین جهانی به شمار می روند. حداقل نمره زبان مورد نیاز برای شرکت در این مقطع آیلتس ۶.۵ است. بیشتر دوره های ارائه شده در این مقطع یک ساله است ولی در بعضی از رشته ها دوره های دوساله نیز وجود دارد.

تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در سوئد یک شغل محسوب می شود و دارای حقوق می باشد. دانش آموزانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانگشاههای سوئد کسب کرده باشند شانس بیشتری برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری دارند.مدت زمان تحصیل در این مقطع ۳ الی ۵ سال است و دانشجو بعد ار اتمام تحصیلی میتواند برای اخذ اقامت اقدام کند. با توجه به اعطا حقوق و مزایای بالا به دانشجویان دکتری در کشور سوئد برای دریافت پذیرش داشتن رزومه قوی، سوابق تحصیلی درخشان، مدرک زبان با نمره بالا ،مقالات بین الملل، داشتن طرح تحقیق ((Research Proposal و همچنین داشتن اساتید مشاور از موارد مهم و تاثیر گذار در این مقطع هستند.

لیست دانشگاه های سوئد بر اساس رنکینگ جهانی ۲۰۲۱

Country RankWord RankUniversity
145Karolinska Institute
269Stockholm University
377Uppsala University
4101-150University of Gothenburg
5151-200Lund University
6201-300KTH Royal Institute of Technology
7-9301-400Chalmers University of Technology
7-9301-400Linkoping University
7-9301-400Swedish University of Agricultural Sciences
10-11401-500Stockholm School of Economics
10-11601-700Umea University

هزینه های زندگی در سوئد

بالابودن هزینه های زندگی در سوئد از شهرت خاصی برخوردار است. در سوئد که هزینه های زندگی در هر شهری با توجه به شهر و سبک زندگی متفاوت است. هزینه های اصلی مانند هزینه مسکن، در شهرهای بزرگ مانند استکهلم و سایر شهرهای بزرگ بیشتر است. به طور میانگین برای اجاره آپارتمان معمولی در استکهلم بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کرون است. هزینه جانبی یک نفر در ماه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کرون خواهد بود.

نکته مهم:

برای درخواست بررسی پرونده تحصیلی در کشور سوئد باید ۹۰۰ کرون پرداخت کنید. حتی اگر به برای یک یا چهار یا هشت برنامه در دانشگاه های مختلف درخواست دهید.

متوسط هزینه های تحصیل در کشور سوئد

مبلغ دورهنام دوره
حداکثر ۷۵۰۰ یورودوره های کوتاه مدت
۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یوروکارشناسی
۱۳۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ یوروکارشناسی ارشد

جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تلفن مرکزی هلند: ۳۱۸۵۰۰۲۰۴۱۰+

شماره موبایل و واتس اپ: ۳۱۶۸۴۷۳۰۷۹۸+