نحوه اعتراض و رفع ریجکت ویزای شینگن

اگر به هر دلیلی درخواست شما برای ویزا رد شد، نحوه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن به چه ترتیب است؟

نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

نگارش صحیح و دقیق نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن درواقع تمام کاری است که از دست شما برای اعتراض به رد درخواستتان برمی‌آید. پس باید در استفاده از این آخرین و تنها شانستان کمال دقت را داشته باشید. مواردی که باید در نگارش نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن رعایت شوند به شرح زیر هستند:

اطلاعات فردی:

شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، شماره پاسپورت، آدرس پست و ایمیل

تاریخ ریجکت ویزای شینگن:

که باید در ابتدای نامه و بعد از درج اطلاعات شخصی قید شود.

دلیل رد ویزای شینگن:

که باید صراحتاً و دقیقاً همان موردی باشد که در نامه ریجکتی سفارت آمده است.

دلایل و توضیحات شما در خصوص بروز اشتباه در ریجکت ویزای شینگن:

درواقع مهم‌ترین بخش‌نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن است. در این بخش باید با ارائه دلایل، توضیحات و یا مدارک لازم توضیح دهید چرا رد درخواست شما اشتباه بوده و چرا باید با بررسی مجدد پذیرفته شود.

اعتراض به ریجکت ویزای شینگن برای هرکشوری متفاوت است. به طور مثال شما برای اعتراض به ریجکت ویزای فرانسه و آلمان خودتان می‌توانید اقدام کنید اما جهت اعتراض به ریجکت ویزای ایتالیا حتما باید وکیل مهاجرت درخواست اعتراض را ارسال کند. توجه داشته باشید که شما بین ۱ تا ۲ ماه پس از ریجکتی مجاز به ارائه اعتراض می‌باشید. در صورتی که درخواست اعتراض شما از طریق وکیل ارائه شود، پرونده شما وارد دادگاه استیناف می‌شود. باتوجه به علت ریجکتی شما، وکیل مهاجرت یک لایحه دفاعیه به پرونده شما اضافه می‌کند. در صورتی که این لایحه برای قاضی دادگاه استیناف معتبر باشد، رفیوزی شما رفع خواهد شد و موفق به اخذ ویزا می‌شوید. اما در صورتی که این لایحه مورد تائید نباشد، شما باید حتما نقص پرونده‌تان را براساس دلیل ریجکتی برطرف کنید.

دادگاه استیناف ریجکتی را همانند یک دادگاه معمولی در نظر بگیرید. بارها و بارها شنیده‌ایم که همکاران ما به مسافران ریجکت شده می‌گویند که پرونده رفیوزی شما را مختومه خواهیم کرد و یا در صورتی که به رفیوزی اعتراض نکنید، تمامی دلایل اعلام شده از سوی سفارت‌خانه را پذیرفته‌اید. دوستان باور کنید که تمامی این حرف‌ها بی پایه و اساس بوده و شما فقط وقت و پول خود را هدر خواهید کرد!

حتی اگر کسی به شما گفت با وکیل این‌کارها را برای شما انجام می‌دهیم، تا جایی که می‌توانید سعی کنید مستقیما با خود شخص وکیل در ارتباط باشید.

مراحل رفع ریجکتی ویزای شینگن

بند (۳)۲۳ توافقنامه شینگن به‌صراحت اعلام می‌دارد تمامی افرادی که با رد ویزای شینگن مواجه شده‌اند این حق را خواهند داشت تا به این رأی اعتراض کنند و همان‌طور که اشاره شد نگارش دقیق و اصولی نامه اعتراض به رد ویزای شینگن تنها راه موجود است. برای این منظور ابتدا نامه ریجکتی ارسال‌شده از سفارت را به‌دقت مطالعه کنید تا از دلیل و یا دلایل ارائه‌شده برای ریجکت ویزای شینگن خود مطلع شوید.

سپس اگر مطمئن هستید مدارکی که برای دریافت ویزا به سفارت ارائه داده‌اید درست بوده‌اند و دلایل اشاره‌شده برای رد درخواست شما را پوشش می‌دهند با توضیح مجدد آن‌ها در نامه اعتراض و برجسته کردن آن‌ها برای تغییر رأی صادرشده  اقدام کنید. همان‌طور که اشاره شد این نامه تنها شانس شما برای تغییر ریجکت ویزای شینگن است پس حتماً پیش از نگارش آن با کارشناسان رفع ریجکتی ویزای شینگن مشورت کنید.

بهترین زمان اقدام مجدد پس از ریجکت ویزای شینگن

بنا بر قوانین شینگن، برای اقدام مجدد پس از ریجکت ویزای شینگن محدودیت قانونی وجود ندارد. بدان معنی که حتی می‌توان دو روز پس از دریافت نامه ریجکتی سفارت با ارائه مدارک جدید به رد ویزا اعتراض کرد و در صورت دقیق بودن توضیحات و مدارک ارائه‌شده موفق به دریافت ویزا شد. اما اگر موارد اشاره‌شده در نامه ریجکتی سفارت درست بوده باشند و کوتاهی و اشتباه از طرف متقاضی و یا آژانس اقدام کننده باشد، بنا بر قانونی نانوشته در ایران بهتر است دست‌کم ۶ ماه صبر کرد و بار دیگر برای اخذ ویزای شینگن اقدام نمود. بدیهی است در درخواست مجدد می‌بایست با بازنگری در مدارک موردنیاز، نسبت به رفع نواقص درخواست قبلی اقدامات لازم صورت گیرد.

اصول نوشتن نامه اعتراض در خصوص رد ویزای شینگن :

۱) ظرف یک ماه پس از رد درخواست

۲) ذکر کامل نام و نام خانوادگی متقاضی، تاریخ تولد و بارکد شش رقمی (به عنوان مثال ۶۱۶۱۶۱)

۳) به صورت کتبی و با زبان انگلیسی

۴) همراه با امضاء شخص متقاضی

۵) خطاب به سفارت نگاشته شود.

همانطور که گفته شد نامه باید با دقت بالا و توضیحات دقیق به دلایل رد درخواست ویزای شینگن پرداخته و جزئیات را تشریح نماید .

نکته : مدارک درخواستی را می توانید از طریق پست الکترونیک ، پست پیشتاز و یا مستقیما به سفارت مربوطه تحویل دهید . و در کل نیازی به حضور مجدد شما در سفارت نیست.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تلفن مرکزی هلند: ۳۱۸۵۰۰۲۰۴۱۰+

شماره موبایل و واتس اپ: ۳۱۶۸۴۷۳۰۷۹۸+