تحصیل در سوئیس

چرا کشور سوئیس را برای ادامه تحصیل انتخاب کنیم؟

کشور سوئیس بین کشور آلمان، فرانسه و ایتالیا واقع شده است. کشور کوچک و قدرتمند سوئیس به طور مداوم در لیست بهترین کشورهای دنیا برای زندگی قرار دارد.

این کشور مقصد اول اروپاییان برای گذراندن تعطیلات است.

در این کشور دو دانشگاه در ردیف ممتاز ترین دانشگاه های دنیا وجود داردوکشور سوئیس از معتبرترین دانشگاه های جهان برخوردار است و دو موسسه برتر EPFL و ETH زوریخ دائما در لیست ۳۰ دانشگاه برتر جهانی قرار دارند.

نکته مهم: چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیا یی و رومانش ( متفاوت با رومانیایی است)در این کشور استفاده می شود.

لیست بهترین دانشگاه های سوئیس با رنکینگ جهانی

World University
Rank 2021
Switzerland Rank
2021
University
141ETH Zurich
432Ecole Polytechnique Federale de
Lausanne
733University of Zurich
924University of Basel
1095University of Bern
1496University of Geneva
1917University of Lausanne
251-3008Universita della Svizzera Italiana
351-4009University of Fribourg
401-500-10University of Neuchatel
401-500-10University of St Gallen

هزینه های تحصیل در کشور سوئیس

کیفیت زندگی در کشور سوییس بسیار بالا میباشد. متقاضیان تحصیل در کشور سوئیس باید بتوانند تمکن مالی خود را به طور میانگین ماهیانه ۸۰۰ یورو به اثبات رسانند.

میانگین شهریه های مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد در کشور سوئیس از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در سال متغیر است واین در حالی است که میزان شهریه در دانشگاه ها یی با رنکینگ بالا از ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو میباشد.

دوره های کارشناسی در سوئیس

در سوئیس دو دانشگاه فدرال و دولتی وجود داردکه در دانشگاه ها ی فدرال رشته های فنی و مهندسی از اهمیت زیادی برخواردارند و دانشگاه ها ی دولتی تنوع بیشتری دارند.

برای ورود به برخی از دانشگاه های سوئیس در مقطع کارشناسی باید در آزمون ورودی یا مصاحبه های حضوری و آنلاین شرکت کنید.

مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی تقریبا ۴ سال است و پیش نیاز این دوره مدرک دیپلم است. تدریس در این دوره به زبان های آلمانی و فرانسوی میباشد. دانش آموزان در این مقطع ۱۰ ساعت اجازه کاردر هفته را دارند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئیس غالبا به زبان انگلیسی است. متقاضیان بین المللی از کشورهای دیگر برای تحصیل در این مقطع با هم رقابت می کنند مدت زمان تحصیل در این دوره ۲ سال است و بصورت ترکیبی از تحقیق و آموزش است.

رزومه قوی، نمرات و معدل دوره کارشناسی نقش مهمی در اخذ پذیرش در این مقطع دارند. معدل ۱۷ به بالا و داشتن مقالات معتبر علمی شرط پذیرش دانشگاه ها ی ممتاز و معدل ۱۶ به بالا برای دانشگاه ها ی خوب از ملزومات اخذ پذیرش میباشد.

در این مقطع دانش اموزان ۲۰ ساعت اجازه کا ر در این مقطع را دارند.

تحصیل در مقطع دکتری

بیش از نیمی از دانشجویانی که در مقطع دکتری در سوئیس مشغول به تحصیل هستند دانشجویان بین المللی هستندو بیشتر دوره های دکتری در این کشور به زبان انگلیسی برگزار میشود.

بورسیه های تحصیلی برای این مقطع تنوع زیادی دارد و حتی اگر دانشجو شایستگی های لازم را داشته باشد می تواند به صورت رایگان در این مقطع به تحصیل بپردازد.

دانشگا هها ی سوئیس برای افرادی که در این مقطع مشغول به تحصیل هستند حقوق ماهیانه متوسط ۲۰۰۰ دلار در نظر می گیرند. برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری داشتن مقالات بین المللی و جلب نظر استاد مشاور که راهنمای تز دکتری باشد از ملزومات است.

دوره تخصص پزشکی در سوئیس و شرایط اخذ پذیرش

بعد از اخذ مدرک پزشکی عمومی میتوان برای شروع دوره تخصصی در کشور سوئیس اقدام کرد. دوره تخصص پزشکی بین ۳ تا ۵ سال بوده و پزشکان حین تحصیل باید به عنوان رزیدنت در یک بیمارستان مشغول به تحصیل وکار شوند . بیمارستان ها با توجه به مقیاس و تعداد مراجعین و وابستگی به دانشگاه به سه گروه A, B, C تقسیم بندی می شوند.

دانشجویان دوره تخصص باید حداقل دو سال از دوره رزیدنتی خود را در بیمارستان‌های گروه A سپری کنند.  البته آن‌ها می‌توانند تمام دوره رزیدنتی را در بیمارستان‌های گروه A سپری کنند، اما بیمارستان‌های گروه B و C دارای محدودیت هستندودلیل این موضوع این است که ساختار آموزشی می خواهد پزشک متخصص تجربه کارکردن در بیمارستان ها با تعداد مراجعین زیاد و متنوع را داشته باشد.

گرایش های پزشکی در کشور سوئیس در سطح حرفه ای و تخصصی ارائه می شوند و متقاضیان این دوره ها در آینده به پزشکان موفقی تبدیل خواهند شد. ازآنجایی که متقاضیان تحصیل در مقطع تخصصی پزشکی برای کشور سوئیس بسیار بالا است،داشتن رزومه کاری و تحصیلی درخشان تاثیر بسیار زیادی در اخذ پذیرش خواهد داشت.

تحصیل در دوره دندانپزشکی در کشور سوئیس

کشور سوئیس ممتاز ترین دانشگاه های جهان را برای رشته دندان پزشکی دارد. این کشور از پیشرفته ترین کشورها در حوزه علوم پزشکی و دندان پزشکی است.

میانگین هزینه تحصیل در رشته دندان پزشکی حدود ۴ تا ۸ هزار فرانک در سال است و هزینه زندگی یک دانشجو به طور میانگین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ فرانک در ماه تخمین زده می شود.

هزینه زندگی در کشور سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس حداقل ۱۰۰۰ فرانک(معادل ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو) در ماه است که بیشترین هزینه شامل هزینه اجاره مسکن می شود.

البته ژنو و زوریخ پرهزینه ترین شهرهای سوئیس هستند که متوسط هزینه زندگی در آن ها ۲۰۰۰ فرانک در ماه است.

بورسیه های تحصیلی در کشور سوئیس

معمولا بورسیه های تحصیلی در مقطع دکتری بیشتر هستند و تعداد محددودی از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد موفق به اخذ بورسیه تحصیلی می شوند.

بورسیه دولت سوئیس

این بورسیه برای جذب دانشجویان ممتاز در نظر گرفته شده است و از سوی کنفدراسیون بین المللی سوئیس به دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری طرح تحقیقاتی خاصی را ارئه دهند اعطا می شود .

بورسیه عالی تحصیلی دولت سوئیس

دولت سوئیس اسکالرشیپ هایی را برای سال تحصیلی در مقاطع دکتری، پسادکتری و فرصت های پژوهشی برای همه رشته ها ودر مقطع ارشد برای رشته های هنر ارائه داده است.معیارهای انتخاب دانشگاه ها براساس پروژه های تحقیقاتی ورزومه دانشجو می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تلفن مرکزی هلند: ۳۱۸۵۰۰۲۰۴۱۰+

شماره موبایل و واتس اپ: ۳۱۶۸۴۷۳۰۷۹۸+