تحصیل در فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشور های حوزه اسکاندیناوی که در شمال اروپا واقع شده است. جمعیت این کشور پایین است و همچنین جزو شادترین کشور های دنیا است. همچنین از لحاظ سطح رفاه و امنیت اجتماعی در رده بهترین کشورها دنیا قرار دارد.

سیستم آموزش عالی این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است و اکثر فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیل جذب بازار کار می شوند. تا قبل از سال ۲۰۱۷ تحصیل در کشور فنلاند رایگان بود ولی از این سال به بعد متقاضیان باید شهریه ای بین ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در سال را برای هزینه تحصیل خود پرداخت کنند.

لیست دانشگاه های کشور فنلاند بر اساس رنکینگ جهانی

University
World RankCountry Rank
University of Helsinki
741
University of Turku
301-4002
Aalto University
401-5003
University of Eastern Finland
501-6004-6
University of Oulu
501-6004-6
University of Tampere
501-6004-6
University of Jyvaskyla
701-8007
Lappeenranta University of Technology
901-10008

از مزایای تحصیل در کشور فنلاند نداشتن محدودیت سنی برای ادامه تحصیل است.

تحصیل در مقطع کارشناسی

برخلاف اکثر کشور های اروپا برنامه های کارشناسی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و همچنین ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه الزامی نیست. امکان تقویت زبان انگلیسی قبل از شروع دوره در کشور فنلاند وجود دارد. هزینه تحصیل نسبت به کشورهای رده اول اروپا پایین تر است. از مزایای تحصیل در کشور فنلاند ارائه دوره های آموزش رایگان زبان فنلاندی است . دانش آموزان می توانند بعد از فراگیری این زبان ادامه تحصیل خود را به زبان فنلاندی ادامه دهند و شهریه خود را به مقدار قابل توجهی پایین بیاورند.

لطفا توجه داشته باشید از زمان اخذ زمان دیپلم متقاضیان نهایتا سه یا چهار سال مجاز به داشتن گپ تحصیلی هستند و بعد از آن امکان درخواست برای این دوره وجود نخواهد داشت.

دوره های کارشناسی در کشور فنلاند به دو گروه تقسیم می شوند:

دوره های کارشناسی علوم کاربردی

زبان تدریس این برنامه ها عموما به زبان انگلیسی است ولی با توجه به رشته ممکن است متفاوت باشد. دانشگاه های علمی کاربردی تمرکز بیشتری روی مباحث عملی و حرفه ای دارند. بیشتر متقاضیان این دوره ها از سنین بالا هستند. مدرک ارائه شده بعد از فارغ التحصیلی از این دوره معادل لیسانس است و مورد تایید وزارت علوم نیز است. لازم به ذکر است که این دوره ها برای ورود به بازار کار بسیار مفید هستند. دانشجویان مقطع کارشناسی هفته ای ۱۰ ساعت اجازه کار دارند.

در موسسات علمی کاربردی رشته های ذیل ارائه می شوند:

رشته های علوم تربیتی

رشته های علوم انسانی و هنر

رشته های علوم اجتماعی

بازرگانی و مدیریت

علوم طبیعی

آی تی و ارتباطات

رشته های فنی

کشاورزی و جنگلداری

دوره های کارشناسی

این دوره ها مانند دوره های کارشناسی کشور های دیگر حوزه اروپا ارائه می شوند و مدت زمان تحصیل در این مقطع بین سه تا چهار سال است. بیشتر این دوره ها به زبان سوئدی و یا فنلاندی ارائه می شوند.

دوره های کارشناسی ارشد

تعداد برنامه ایی که به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شوند به مراتب بیشتر است. بسیاری از متقاضیان می توانند بعد از اتمام تحصیل خود با پیدا کردن شغل مرتبط با تحصیل درخواست اقامت دائم بدهند. متقاضیان برای درخواست پرونده تحصیلی خود باید به یک سازمان یکپارچه که همه تقاضاهای تحصیلی را بررسی میکند درخواست دهند. دانشجویان هفته ای ۲۰ ساعت اجازه کار پاره وقت را دارند. لازم به ذکر است که دانش زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل باید در سطح حرفه ای باشد ولی ارائه آن در زمان ثبت نام الزامی نیست.

دوره های دکتری

همانند کشور های اسکاندیناوی تحصیل در مقطع دکتری در کشور فنلاند یک شغل تمام وقت محسوب می شود و دانشجو به استخدام دانشگاه در می آید و از دانشگاه حقوق دریافت می کند. برای ارائه درخواست در این مقطع زمان ثبت مان خاصی وجود ندارد. متقاضیانی که برای برنامه های دکتری ملی ارائه شده در کشور فنلاند درخواست می دهند می توانند با هماهنگی سازمانی که به این برنامه وابسته است تحصیل در دوره دکتری خود را زیر نظر استاد راهنما شروع کنند.

همچنین امکان ارائه طرح تحقیق به صورت مستقل و پیدا کردن استاد راهنما و شروع دوره دکتری نیز امکان پذیر است.

بورسیه های تحصیلی کشور فنلاند

شانس اخذ بورسیه در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار کمتر از دوره دکتری است. کمک هزینه های مالی که دولت فنلاند برای دانشجویان دوره دکتری اختصاص میدهد به مراتب بالاتر است.

هزینه های زندگی در کشور فنلاند

هزینه زندگی در کشور فنلاند در مقایسه با کشور نروژ به مراتب پایین تر است.بطوریکه که هزینه مورد نیاز برای یک زندگی دانشجویی در کشور فنلاند در حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه است ولی ممکن است این هزینه در شهرهای بزرگ و کوچک کمتر یا بیشتر نیز باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تلفن مرکزی هلند: ۳۱۸۵۰۰۲۰۴۱۰+

شماره موبایل و واتس اپ: ۳۱۶۸۴۷۳۰۷۹۸+